„Violetinė“
2016 m. birželio 2–11 d.
IV – VI 16–20 val.
Atidarymas 2016 m. birželio 1 d. 18 val., skaitymai 20 val.
Kartais dalykai išties yra tokie, kokiais jie ir atrodo.
Kaip daugialypis organizmas, ši paroda susijusi su įvairiais iš pirmo žvilgsnio nesusijusiais parametrais, tarkime, su netolygiu laiko pasiskirstymu, nemedijuotos tikrovės nutekėjimais, planktono ir spalvų teorijomis – jūs tęskite šį sąrašą toliau.
Pavyzdžiui, violetinė, našlaitės gėlės žiedlapių koloritą apibūdinantis žodis, yra ne vien į iki šiol neišaiškintas praėjusio dešimtmečio bylas įsivėlusi vyriško megztinio spalva, bet ir kodinis šalia Vilniaus buvusio slaptojo CŽV kalėjimo pavadinimas. Angliškai, nuo violetinės iki smurtingai įtūžusios teskiria tik viena raidė – n. Galimai šis perteklinis, nes iššauktas, o todėl ir nebūtinas n geriausiai apibūdina šią parodą.
Nepamirškime projektų erdvės adreso. Šis kvartalas kvapus ir plepus. Jo iškabos ir veidai pasakoja, kaip keičiasi mūsų šalies demokratijos ir kapitalizmo sampratos, gatvės, mes. Kokiais būdais čia skverbiasi akseleracionizmas (angl. accelerationism), šiuolaikinė politinė erezija, kuri teigia, kad vienintelis radikalus politinis sprendimas yra ne protestas, kritika, apvertimas, bet kapitalizmo tendencijų, tokių kaip susvetimėjimas, šaknų praradimas ar abstrahavimas, paspartinimas.
Paklausykime šių gatvių. Juk Sodų g. kaimynystė yra ir šalies, miesto istorijos, komodifikacijos (pigi darbo jėga, prostitucija), klasių kovos (klasių žaidimo dalyviu tampa ir ši nauja šiuolaikinio meno erdvė) ar gentrifikacinio urbanizmo (neseniai įsikūrusios hipsterių aludės, žlėgtainių take away ir pan.) bei daugelio kitų šalia mūsų vykstančių reiškinių laboratorija.
Kartais dalykai išties yra tokie, kokiais jie ir atrodo.
Kūriniai
PLANKTONO TEORIJA, video, 8 min. 59 sek., 2016.
Ar žinote, kas yra planktono paradoksas? Jūrinėje biologijoje planktono paradoksas apibūdina situaciją, kurioje itin ribotas resursų kiekis leidžia gyvuoti netikėtai dideliam planktono rūšių diapazonui. O tai prieštarauja rūšių konkurencijos principui, pagal kurį, kai dvi rūšys kovoja dėl ribotų resursų, viena jų išstumia kitą. Panašiai, šio filmo įkvėpimo šaltiniai, tikslai ir interesai nėra nukreipti į vienintelį tikslą, tačiau yra daugialypiai, tinkliški, susidedantys iš skirtingų lūkesčių, vektorių, nėra baigtiniai.
Video kurtas bendradarbiaujant su Gaile Pranckūnaite (dizainas, montažas) ir Yorgia Karidi (balsas, garso takelis) kartu su Nick Bastis, Dorota Gaweda ir Eglės Kulbokaitės, Kaspars Groshevs, Pakui Hardware, Georges Jacotey, Mikko Kuorinki, Karl Larsson, Fritz Laszlo Weber, Nicholas Matranga, Jaakko Pallasvuo, Michael Portnoy, Iza Tarasewicz, Saemundur Thor Helgason, bei, visai įmanoma, jūsų kontribucijomis.
AKLUMAS, Majd Kara, (g. 1986 Homse, Sirijoje; gyvena ir kuria Rukloje), aliejus ant drobės, 2016.
TORNADO, Nicholas Matranga (g. 1983 San Diego, JAV; gyvena ir kuria Vilniuje), piešinys ant sienos, 2016.
Skaitymų programa
Tekstai: Dorota Gaweda ir Eglė Kulbokaitė „for a future X: essential killing“, Eileen Myles, ištraukos iš „Inferno“, Jaakko Pallasvuo, ištraukos iš „Scorched Earth“, Žemaitė „Kaip Petriukas raides pažino“ ir kiti.
Vieta: Halės turgaus laiptai.
Datos: 2016 m. birželio 1, 3, 10 d., 20 val.
Kuratorius: Valentinas Klimašauskas
Grafinis dizainas: Gailė Pranckūnaitė
Parodą organizuoja Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga, parodos rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
Vaizdas: Gailė Pranckūnaitė
Projektų erdvė „Sodų 4“
Sodų g. 4, Vilnius
Komentarai