Jau kelintą sezoną Lietuvos klubinėtojų mekoje “Opiume” pradeda bene šviesiausi klubo rezidentai duetas “Low Heights”, grojantys nuo house iki techno ir toliau. Beveik prieš 10 metų du vaikinai pradėjo organizuoti tūsus ne visai įprastose lokacijose. Įdomūs ir kokybiški renginiai patraukė “Opiumo” skautų dėmesį. Nuo 2014-ųjų šių didžėjų kuruojamoje serijoje apsilankė tokie vardai kaip Palms Trax, Bambounou, Trus’me, Justin Strauss ir kiti. Šiemet sezoną pradėjo Masalo iš Amsterdamo vizitas, o lapkričio pradžioje laukia susitikimas su vienu didžiausių šiemetinio “Ant Bangos” atradimų Matisa iš Italijos. Žinoma, “Ant Bangos” skambėjo ir “Low Heights” garso takelis – daug kas pripažįsta, kad pajūriniam hedonistiniam formatui dueto parinkta muzika ypač tinka. Šilutėje augę didžėjai tęsia kuklias, bet spalvingas šio miestelio muzikines tradicijas.
Šilutė ir muzika? Pradėkime nuo to, kad miestelis pradėjo formuotis aplink 1511 metus įkurtą smuklę. Reta tokio profilio įstaiga apsieidavo be tuometinių “didžėjų”. Tačiau vienas skambiausių Šilutės akcentų nutiko gerokai vėliau – čia 1942 m. gimė būsimoji dainininkė Alexandra (Doris Nefedov). Jai skirtą atminimo lentą galima rasti ant lopšelio-darželio „Pušelė“ pastato (Miško g. 8).
Siaučiant karui Doris šeima pasitraukė į Vokietiją ir apsistojo Kylyje, vėliau persikėlė į Hamburgą. Nuo 1960 m. Alexandra kūrė dainas, koncertavo restoranuose, šokių klubuose, naktiniuose baruose. Vienas sėkmingas turnė po buvusią Sovietų Sąjungą su Hary Osterwald lėmė, kad Alexandra taptų žvaigžde. Ji koncertavo su tuomet žinomais menininkais: Gilbert Becaud, Chris Howland, Vico Torriani ir kt. 1969 m. dainininkė gavo “Golden Europe” apdovanojimą kaip geriausia naujokė. Deja, tų pačių metų vasarą Alexandra tapo ir žymiojo “27 klubo” nare – pateko į autoavariją ir žuvo būdama 27-erių. Apie 3000 žmonių dalyvavo jos laidotuvėse “Westfriedhof” kapinėse Miunchene.
Na, bet grįžkime į šiuos laikus, kai Šilutę neakivaizdžiai garsina “Low Heights” veikėjai Youwin bei Phad ir tai yra pirmasis jų rimtas išstojimas tekstinėje žiniasklaidoje. Spaudžiam play ant naujausio mikso ir skaitom.
Kaip prasidėjo jūsų kelias į muzikos pasaulį? Gal prisimenat, kokie kūriniai privertė atidžiau įsiklausyti?
Youwin: Kai internetas ir kompiuteris nebuvo dar taip lengvai prieinami, atsimenu, kaip po mokyklos prilipęs prie televizoriaus žiūrėdavau MTV grojamą Aphex Twix kūrinį „Windowlicker” ir man jis labai patiko. Įtakos turėjo ir tėtis, kasetėse persirašęs daug vakarietiškos muzikos. Atsiradus normaliam kompiuteriui ir internetui, per dienas mirkdavau legendiniame djscene.lt, ten susiformavo bendras požiūris apie muziką ir didžėjus.
Phad: Maniškis kelias taipogi prasidėjo nuo MTV, kuris turbūt buvo vienas žiūrimiausių mano kanalų vaikystėj. Pamenu, šeštadienį vakarais rodydavo „Dance Music Charts”, tai užsirašinėdavau ant lapelio kūrinius, kurie patikdavo, kad paskui juos galėčiau iš kažkur gauti. Visuomet muzika ir tai, ką DJ daro už pulto, man buvo lyg kažkas nežemiško, norėjau tai pats įvaldyt, tad jau ketvirtoj klasėj vedžiau šokius klasiokams.
Kaip supratote, kad norite būti ne tik muzikos vartotojais, bet ir kūrėjais? Kiek žinau, Youwin pradėjo nuo laužytų bytų ir net laimėjo vienas legendinių „Ritmo kovų“. O ką tuo metu veikė Phad?
Youwin: Taip, Youwin turėjo būti projektas dedikuotas bytsams ir ritmo kovoms – tai iššaukė “Satta Outside” festivalyje pamatytos pirmosios “Ritmo kovos”. Atmosfera, konceptas ir emocijos buvo neįtikėtinos ir mintyse sau kartojau, jog kitais metais ir aš noriu būti ten. Mintys materializavosi.
Phad: Phad visuomet būdavo ir yra šalia, tačiau tik stebėtojo teisėmis. Nors man labai patinka groti, tačiau netolimoje ateityje, tikiuosi, pavyks įgyvendinti norą prisėsti prie muzikos kūrybos proceso.
Kaip atradote vienas kitą ir kodėl groti dviese yra geriau nei vienam? Papasakokite apie pirmą jūsų organizuotą tūsą. Beje, kodėl „Žemos aukštumos“?
Youwin: Abu esame iš nedidelio miestelio Šilutės. Nors miestelis mažas, bet vienas kito nepažinojome. Pamenu, įkėliau miksą į djscene.lt forumą ir po kiek laiko gavau žinutę iš Dovydo su kvietimu pas jį užsukti bei pagroti, ta muzikinė draugystė tęsiasi iki dabar.
Kurį laiką jau stebėjome sceną Vilniuje, lankėme pagrindinius klubus ir slapčia tikėjomės ten įsitvirtinti. Nekaltas susitikimas su grupioku ir jo parodytos apleistos patalpos Vingio parke mums nesukėlė abejonių – ten pagaliau įvyks mūsų pirmasis organizuotas vakarėlis. Buvome jauni ir drąsūs, patys išsivalėme patalpas, iš kraštiečio su gera nuolaida išsinuomavome garsą bei šviesas, o vakarėlio lokaciją slėpėme iki paskutinės dienos. Tuo metu gautas gal 10 eurų uždarbis buvo visiškai nesvarbus, nes pabudę ryte gavome laišką iš “Opium” su kvietimu pratęsti savo vakarėlių seriją klube.
Phad: Po vieną grojam ypatingai reta proga. Grojant dviese daugiau dinamikos – nežinai, kokį gabalą ištrauks kolega ir kaip pasisuks vakarėlis, tad visada su nekantrumu lauki, kas užgros, žinodamas, jog reikės greitai reaguoti ir ieškot tinkamo kūrinio šokių aikštelėj, tad, sakyčiau, visuomet jaudina šioks toks azartas už pulto.
O mūsų pavadinimas kilo iš fizikinės muzikos išraiškos, visi garsai, kuriuos girdime, yra dažniai – nuo aukštų iki žemų, tad angliškai šiuos žodžius išvertus ir sudėjus šalia gavos puikus sąskambis „Low Heights“.
House muziką Lietuvoje išpopuliarinęs duetas „RyRalio“ savo karjerą baigė 2011-aisiais, o po kelių metų pasirodėte ir jūs. Ar ankstyvoji LT house scena padarė jums įtaką. Kuo jūsų house skiriasi nuo, tarkim, „RyRalio“ ar „Discomafia“ grotos muzikos?
Youwin: Gal pradžioje mažai to house’o buvo. Bent jau aš klaidžiojau tarp stilių ir ilgai ieškojau savęs. Galiu paminėti jog man didelę įtaką padarė lietuviai: Antanas Gustaitis, Manfredas, Few Nolder, čia buvo mano vaikystės dievukai.
Phad: “RyRalio” veiklą sekdavau nuo pat ankstyvų dienų, bet turbūt visa lietuviška house ir klubinės muzikos scena nuo kokių 2004 metų turėjo įtakos ir davė supratimo, kas išvis tas naktinis gyvenimas ir kaip jis veikia. Buvo daug įvairių stilių nukrypimų, bet labiausiai muzikinį skonį įtakojo ir šiandieninį pamatą paklojo Manfredo radijo laida „Sobieski Uogos On-Air“ bei Vidžio laida „1:1 su Vidžiu”, kadaise transliuotos per ZIP FM.
Sakoma, jog mažorinę muziką kurti sudėtingiau nei minorinę, ypač turint omeny, kad gyvename Šiaurės Europoje, kur daug tamsos ir vėsos. Kita vertus, mus kartais vadina Baltijos italais ir galbūt todėl mažoras taip pat randa savo klausytoją?
Youwin: Ganėtinai keistas reiškinys, kai žmonės linksminasi skambant liūdnai šokių muzikai. Stengiamės skleisti daugiau pozityvo, bet ir mums būna juodų dienų.
Phad: Muziką, turinčią daugiau gyvybės ar pozityvumo, kurti visuomet sunkiau, kadangi reikia išlaikyti mažorinius akordus, kurie greit nenusibostų ir nebūtų per daug pasikartojantys. O baltų italais galbūt tapome dėl to, jog turime itin daug kokybiškų renginių vasaros metu prie jūros, o prie jūros juk liūdnai negrosi.
Jus vadina bene šviesiausiais „Opiumo“ rezidentais, o ką manote apie „tamsesnius“ kolegas? Sako, be tamsos nebūtų ir šviesos. Kaip vertinate Lietuvos šokių muzikos kontekstą, kuriame sukasi jūsų muzika?
Youwin: Gal ir esame vadinami šviesesnio skambesio atstovais, bet grodami, tarkime, industrinėje aplinkoje, mes iš savo perspektyvos prisitaikome prie vietos ar grojančio pagrindinio atlikėjo. Mūsų pavadinimas išduoda, jog esame ekletiški ir atviri muzikos stiliams.
Phad: Džiaugiuosi, jog yra įvairią muziką grojančių ir propaguojančių kolegų, tai puošia mūsų sceną tarptautiniame kontekste ir daro ją atvirą visiems vietiniams atlikėjams. Kiekvieną savaitgalį turime po mažiausiai 3-4 stiprius užsienio atlikėjus bendrai paėmus visą sceną – kaip tokiai mažai rinkai, manau, tai yra didelis pasiekimas.
Kiek savo vakarėlio grojaraštį susiplanuojate iš anksto ir kiek nakties metu reaguojate į besikeičiančią atmosferą?
Youwin: Manau, didžiausias menas yra veikti vietoje. Čia ir dabar. Mintyse, vakarą prieš, perbėgu savo fonoteką, kas galimai tiks vakarui, bet visi sprendimai priimami vietoje įvertinus laiką, žmones ir nuotaiką. Kartais pasiruošiame pirmą dainą, bet ne daugiau. Tame ir didysis smagumas, jog nežinai, kaip tas vakaras pasisuks.
Phad: Kiekvieną mėnesį susidedu naujai atrastus kūrinius į bendrą grojaraštį, tuomet skirstau pagal vienokią ar kitokią stilistiką ar temą, tačiau atėjus į vakarėlį, viskas skamba absoliučiai kitaip, tad tenka derintis prie nakties. Manau, šioje vietoje ir yra didžiausias DJ skirtumas nuo automatinių grojaraščių – didžėjus sugeba pagroti tinkamą kūrinį tinkamu metu. Tas visuomet ir jaudina, ir žavi grojant.
Ką didžėjai veikia naktimis daugmaž aišku, o kuo užsiimate dienomis? Kiek žinau, vienas jūsų darbuojasi muzikos įranga prekiaujančioje parduotuvėje „Soundium“…
Youwin: Muzika lydi mane visur, darbas – ne išimtis. “Soundium” man suteikia galimybę pasidomėti naujausiomis tendencijomis garso industrijoje.
Phad: Abu esam „balti” žmonės darbo dienomis ir po sunkių savaitgalių jau eilę metų keliamės ir einame į darbą. Šiuo metu dirbu rinkodaros srityje, tad kūrybinis procesas vienaip ar kitaip lydi visuomet, muzika darbo metu – taip pat.
Kiek vieta ir metų laikas lemia jūsų muzikos pasirinkimą? Juk turbūt festivalyje „Ant Bangos“ vasarą „Low Heights“ skambėjo šiek tiek kitaip nei, tarkim, lapkritį grosite „Opiume“?
Youwin: Grojamą muziką įtakoja tokie veiksniai kaip metų laikas, laikas, kuriuo metu grojama vakarėlyje, žmonės bei aplinka. Žinoma, jog vasarą, prie jūros, trankus techno skamba kiek neįprastai, palyginus su šalta žiema ir klubu. Visa muzika turi savo laiką ir vietą.
Phad: Šaltuoju metų sezonu linksmesnių kūrinių grojaraštį, galima sakyti, „užkonservuoju” iki šiltesnių orų. Be abejo, atėjus šokių sezonui klubų viduje, kas turėtų skambėti šokių aikštelėse renkiesi kiek kitaip, mano atveju, ieškau galbūt sodriau skambančios muzikos su viltinga melodija.
Šį sezoną jau pristatėt svečią iš Amsterdamo Masalo, o netrukus atvežate ir Matisa iš Italijos. Kaip pasirenkate, kokius atlikėjus pristatyti Vilniaus klubinėtojams? Ką Matisa prisidirbo „Ant Bangos“, kad nusprendėt atsivežti Izabelę darkart?
Youwin: Gerai pastebėta, jog prisidirbo, gal labiau pridirbo. Mes grojome ketvirtadienį, o Matisa uždarinėjo vakarą. Kitą dieną sutikę programų direktorių sužinojome, jog ketvirtadienio programa ir jos uždarymas buvo toks stiprus, kad nė vienas darbuotojas neatvyko į rytinį susitikimą, o direktoriui teko skaičiuoti… žuvėdras. Nuo viešnios dar gavome gražių žodžių apie savo selekciją, ne visada atvykęs atlikėjas pagiria vietinius. Taip tas ryšys ir užsimezgė.
Phad: Mūsų dėmesį visuomet atkreipia atlikėjai, kurie ne tik gerai groja, bet ir yra ryškios ir įdomios asmenybės. Pirmąkart sutikus Matisą ir pamačius jos apsirengimo stilių, sau mintyse iškart pagalvojau: “Nieko sau ekstravagantiškai atrodanti dama”. Mus labai žavi ir inspiruoja tokio tipo žmonės, tad džiugu, jog turim progą pasikviesti pagroti ir pabendrauti gyvai. Apart asmenybės faktoriaus dažniausiai svečią pasirenkame pagal mums patinkančią muziką bei įsivertiname atlikėjo aktualumą ar žinomumą vietinei publikai.
Kada galite pasakyti, kad vakarėlis pavyko ir viskas ore?
Youwin: Kai vakarėlis formaliai jau turi baigtis, bet, prasiskirsčius dūmams aikštelėje, matai dar daug šokančių žmonių.
Phad: Jei nėra laisvos erdvės prasibrauti šokėjams į priekį prie DJ arba nematai, kur baigiasi šokančių žmonių galvos, tuomet gali sakyti, jog naktis pasisekusi.
Internete:
Komentarai