Zero dB – Reconstruction

Lygiai prieš tris metus, pačioje naujojo tūkstantmečio pradžioje du pietvakarinių Londono priemiesčių gyventojai, draugai iš muzikos koledžo Chris Vogado ir Neil Combstock, jų pačių žodžiais tariant, apsiginklavę perkusiniais instrumentais, įvairiausiomis muzikinėmis “mašinomis”, kupini meilės hip-hop ir jazz muzikai bei geram jumorui, užsidarė įrašų studijoje siekdami vieno vienintelio tikslo – kurti kokybišką ir nebanalią šokių muziką.

Taip gimė leidybinė firma Fluid Ounce bei pagrindiniai jos leidžiami projektai – šokiams skirtų muzikinių monstrų gamybos susivienijimas Zero dB ir labiau klausymui nei nepailstamam trypimui skirtas Vogado Projects. Fluid Ounce po savo stogu taip pat priglaudė Paryžiaus prodiuserį, pasivadinusį Frank de Jo Jo, new jazz originalus iš Toronto John Kong & Moonstar ir naują Budapešto šokių muzikos viltį Carmel.

Pirmieji Fluid Ounce leidiniai pasirodė tik dvylikos colių plokštelių formatu ir buvo išgraibstyti kaip karšti prancūziški saldėsiai. Iš pasitenkinimo katučių plojo ir nesustodami C. Vogado, N. Combstock bei jų kolegų iš leidybinės firmos prodiusuotus ar remiksuotus kūrinius grojo Gilles Peterson, Rainer Trüby, Fauna Flash, Michael Rainboth, Peter Kruder, Joe Davis ir dar galybė kitų garbių vyrų, atstovaujančių new-jazz sektorių šokių muzikoje.

Po milžiniškos pirmų Fluid Ounce singlų sėkmės pasaulio šokių aikštelėse, į juos dėmesį atkreipė legendinė JAV vakarinės pakrantės leidybinė firma Ubiquity. Pastarosios atstovai nusprendė pagelbėti dar labai “žaliems”, bet jau kultiniams vyrukams iš Londono pakraščio ir pasiūlyti savo reklamos, promo ir platinimo galimybes.

Taip atsirado iš pradžių vienas leidinys – pirmoji Fluid Ounce kompiliacija “Unmeasured”, kur buvo sudėti visi iki tol išleisti firmos singlai. O paskui ir antras – Zero dB remiksų rinkinys pavadinimu “Reconstruction”. Pastarajame C. Vogado ir N. Combstock pateikė savas, nelabai į kokias nors kategorijas telpančias jazz mistiko Sun Ra, legendinio Brazilijos atlikėjo Suba, downtempo meistrų Peace Orchestra, new-jazz lyderių Trüby Trio ir John Kong & Moonstarr, latin perkusijos dievų Grupo Batuque ir mažiau žinomų Original Soulboy, Interfearance bei Acme versijas. Trüby Trio “Galicia”, John Kong & Moonstarr “Future Vision”, Suba “Samba do Gringo” ir Grupo Batuque “E Ruim” “rekonstrukcijos” dar ilgai vers prakaituoti ir kels masinę isteriją šokių aikštelėse, kai tuo tarpu Sun Ra “Satellites Are Spinning” bei Peace Orchestra “Henry” interpretacijos turėtų būti įrašytos į kūrybingo ir novatoriško remiksavimo meno vadovėlius.

Kas tai, new-jazz, jazz-not-jazz, jazz-techno, broken beat ar tiesiog naujas stilius pavadinimu zero db, spręskite patys. Aišku tik viena – tai tikrai nauja, šviežia ir originalu, o be to labai smagu.