„Geri žmonės, nesvarbu ar jie turčiai ar vargšai, juodieji ar baltieji, visuomet buvo mano draugai“, – teigia Cesaria Evora. Ši Žaliojo Kyšulio salų žvaigždė, tituluojama viena įtakingiausių juodaodžių atlikėjų pasaulyje. Dainininkė, kurią artimi draugai vadina tiesiog „Seze“, muzikos fanams geriau žinoma kaip „Basoji primadona“, dėl pomėgio basomis dainuoti scenoje.
Susirinko visi nuo septynmečio vaiko iki nėščios moters. Rūkė ir gesino cigaretes ant medinių CK grindų, kai žemi virpino kulnus, stabdė širdį ir drebino krūtis paminkštintose liemenėlėse. Arba ėjo lauk spaudydami dulkes iš plaučių arba plaukų po vakarykštės komandiruotės. O kitą rytą pasakojo savo draugams ir bendradarbiams bei meilužiams, kaip neva kiekvienas gali atrasti savyje glūdintį orkestrą.
Kai Jimi Hendrixas dar negrojo metalo, kai Miles Davisas tik įrašinėjo “The Birth of the Cool” ir visi manė, kad tai nauja mada džiaze, arba kad tai apskritai nėra muzika, o Ella Fitzgerald kažkur pametė savo geltoną krepšelį, daugumos SING UP konkurso dalyvių tėvai net nebuvo gimę, todėl nežinojo, ką reiškia, kai Charlie Parkeris groja “My funny Valentine”.
Šiemet sukanka šimtas metų nuo to laiko, kai į dabartinį Vilniaus Filharmonijos pastatą susirinko Didysis Vilniaus Seimas. Minėti šią sukaktį dar kiek ankstoka, nebent kitu aspektu. Žodžio Seimas reikšmė – etimologinė, tad, tarkime, Didysis lietuvių susirinkimas. O susirinkti Filharmonijon lietuviai (ir ne tik) nevengia ir šiandien. “Pasikultūrinti”, kaip dažnas linkęs pasakyti. Štai vieną žiemos trečiadienį švarkuoti vyrai bei moterys su cheminiais plaukuose susirinko į Petro Vyšniausko ir Arkadijaus Gotesmano (dueto kodiniu-asociatyviniu pavadinimu “PetrArka”) “Pokalbius”.
…Džiazo fanato gailėjo klasiokai ir pusbroliai, o krepšinio fanato iki šiol niekas negali surasti. Jų motinos vis dar negali tuo patikėti. 2004-aisiais Lietuvoje buvo surengti 98 džiazo koncertai, 7 džiazo festivaliai, o kiek juose grojo džiazo muzikantų, autorius nebegali suskaičiuoti. […]