Pirmą kartą Nick Cave išgirdau 2013-ųjų kovą studijų pertraukos metu tranzuodama iš Vilniaus į Prahą, kuomet tuometinis partneris mane supažindino su “Push the Sky Away” albumu ir įrašus leido iš savo mobiliojo telefono pigiuose Vroclovo švečių namuose. O praeitą savaitgalį pagaliau pirmą kartą gyvai išgirdau “Jubilee Street” ir savomis akimis pamačiau kaip Cave transformuojasi, vibruoja ir švyti.
[ parengta bendradarbiaujant su Lietuvos muzikos informacijos centru ] Laimėjus originaliausios grupės titulą ir pirmojo leidinio finansavimą jaunų muzikos grupių konkurse „Garažas‘20“, „Plié“ šio renginio komisija linksniavo kaip potencialią šalies alternatyviosios scenos varomąją jėgą, turinčią jaunatviškos arogancijos ir intensyvaus teatrališkumo. […]
Prieš gerą mėnesį mažai girdėta grupė Akedya išleido to paties pavadinimo debiutinį albumą, nuvilnijusį beveik per visus lietuviškus muzikos kanalus. Išskyrus keletą nedidelių priekaištų, kolegos buvo itin dosnūs pagyrimams, vadindami tai vienu geriausių metų debiutų ar ryškiausiu mėnesio albumu. Panašu, art-prog-post-radioheadiška melancholija užkabino ne vieną ausį.
Jungtinių Tautų pabėgėlių agentūra (UNHCR) ne kartą kritikavo valdžios sprendimus dėl atstūmimo politikos, taikomos pasienyje su Baltarusija. „Atstūmimai yra nelegalūs pagal tarptautinę teisę, nes užkerta kelią kreiptis dėl prieglobsčio ir apsaugos bei kelia pavojų gyvybėms. Tai ypač svarbu artėjant žiemos sezonui. Alternatyva būtų veiksmingos pasienio procedūros, vykdomos šalies teritorijoje netoli sienos, kurių metų būtų nustatoma, kam reikalinga apsauga, o kam – ne, ir tie, kuriems nėra pagrindo pasilikti, turėtų grįžti į savo šalį“, – sako agentūros atstovė Lietuvoje Renata Kuleš.
Šių metų oficialiojoje tarptautinio San Sebastiano filmų festivalio kategorijoje pasirodė britų režisieriaus Mike Leigh filmas „Sunkios tiesos“ (Hard Truths), kuriame, kaip teigia pats autorius, atskleidžiama ne šiuolaikinio pasaulio realybė, o „visuotinė, visiems pažįstama, universali žmogaus būsena“. Tai – jautrus ir užjaučiantis, tačiau juodo humoro nestokojantis filmas, nevengiantis intymaus žvilgsnio į šeimas ir mus siejančius tarpusavio ryšius.